W ostatnim czasie do warsztatu samochodowego w Rumi trafił klient na naprawę i diagnostykę samochodową swojego auta Mitsubishi outlander 2.0 o oznaczeniu silnika 4J11.

Samochód nie posiadał żadnych kodów diagnostycznych a objawy jakie posiadał mitsubishi outlander to nierównomierne obroty silnika, które falowały a auto podczas jazdy potrafiło samoczynnie gasnąć. Naprawa mitsubishi polegała na sprawdzeniu ciśnienia sprężania, które okazało się być prawidłowa, sprawdzone zostały wszystkie parametry silnika między innymi czy samochód posiada jakieś wypadanie zapłonów i czy parametry wtryskiwaczy silnika są prawidłowe, wszystkie parametry były w normie. Po wstępnej diagnostyce sprawdzono czy łańcuch rozrządu jest w odpowiednim położeniu oraz czy luzy zaworowe są w normie. Po weryfikacji mechanik mitsubishi stwierdził nieodpowiednie luzy zaworowe, po odpowiednim wyregulowaniu luzów zaworowych wszystkie usterki zostały naprawione. \

W większości silników Mitsubishi oraz Honda regulacja zaworów jest ręczna czyli do regulacji nie jest potrzebny demontaż wałków rozrządu. Polecam by zadbać o odpowiednią regulację zaworów w każdym japońskim i koreańskim samochodzie by nie wypaliło zaworów co wiążę się z demontażem głowicy i jest to proces bardziej skomplikowany od regulacji zaworów. 

Regulację zaworów w przypadku silników Mitsubishi Outlander, Asx, Lancer z silnikiem 4j11 przeprowadza się za pomocą czujnika zegarowego i jest to dosyć skomplikowana naprawa, lecz mechanik samochodowy w naszym warsztacie posiada odpowiednie szkolenia specjalnie dedykowane do regulacji zaworów we wszystkich silnikach mitsubishi, kia, hyundai, suzuki, honda. 

W warsztacie samochodowym w Rumi proponujemy by sprawdzać luzy zaworowe po około 40 tys.km a jeżeli samochód posiada instalację gazową to nawet po około 20tys km w przypadku ręcznej regulacji luzów zaworowych. 

Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie naprawy samochodowej w naszym warsztacie to zapraszam do kontaktu, chętnie odpowiem na Wasze wątpliwości