Dzisiejszym tematem eksploatacji w mechanice samochodowej jaki chciałbym przybliżyć jest wymiana płynu hamulcowego. Chciałbym przybliżyć ten temat gdyż klienci trafiają do mojego warsztatu samochodowego w rumi coraz częściej z zapchanym zbiorniczkiem płynu hamulcowego.
Układ hamulcowy w samochodach osobowych nie jest szczelnie zamknięty stąd płyn hamulcowy jest higroskopijny co oznacza, że z zewnątrz pochłania wilgoć, gdy tak się dzieję płyn hamulcowy robi się w zbiorniczku czarny i jest to bardzo niedobra wiadomość gdyż z tak zużytym płynem hamulcowym najczęstszymi usterkami układu hamulcowego są:
- Korodujące tłoczki hamulcowe
- Uszkodzone pompy hamulcowe
- Uszkodzone pompy sprzęgła
- Zapchany układ hamulcowy i sprzęgła
- Mniejsza skuteczność układu hamulcowego
Wymianę płynu hamulcowego przeprowadza się rzadziej niż wymianę oleju silnikowego, gdyż producenci przewidują zwykle 2lata. Specyfikacja płynu hamulcowego jest zwykle napisana na korku zbiorniczka może mieć oznaczenia dot3, dot4, dot5 i należy się trzymać tych wytycznych podanych przez producenta samochodu. Przy wymianie płynu hamulcowego należy również pamiętać o tym by nie pominąć układu hamulcowego jaki jest w sprzęgle. W niektórych pojazdach takich jak Mitsubishi Pajero, Mitsubishi l200, Suzuki Jimny, Toyota Hilux istnieje specjalna procedura wymiany płynu hamulcowego.
W warsztacie samochodowym w Rumi przeprowadzamy wymianę płynu hamulcowego za pomocą specjalnych przyrządów, jeżeli masz jakieś pytanie odnośnie Twojego samochodu zadzwoń do naszego serwisu samochodowego w Rumi, chętnie odpowiemy na Wasze pytania.