Jednym z kluczowych aspektów dbania o bezawaryjność samochodu jest to jaki olej silnikowy stosować i co jaki przebieg wymieniać olej silnikowy by silnik waszego samochodu działał bez zarzutu.

W mojej opinii i doświadczenia wynika by wymianę oleju silnikowego wykonywać zgodnie z wytycznymi producenta jaki przewiduje dla danego silnika lecz jeżeli interwał wynosi 30tys.km to polecam wykonywać wymianę oleju co maksymalnie 15 tys.km lub rok czasu.
W silnikach diesla z filtrami DPF i nowoczesnych silnikach benzynowych z filtrami GPF warto zadbać by specyfika oleju silnikowego była dobrana pod dany model samochodu.

Jako posiadania dużego doświadczenia w mechanice samochodowej takich marek jak Mitsubishi, Kia/Hyundai, Suzuki napiszę kilka wskazówek odnośnie tych konkretnie marek.

W modelu Mitsubishi Eclipse cross należy stosować wyłącznie olej o lepkości 0w30, zastosowanie innej specyfikacji oleju grozi uszkodzeniem turbiny. W pozostałych silnikach Mitsubishi prawidłowa lepkość oleju przewidziana przez producenta to 5w30, lecz najlepiej sprawdzać to w dokumentacji technicznej stosowanej do danego modelu.
Wszystkie silniki diesla Mitsubishi posiadają kasowanie wartości wymiany oleju, którą należy wykonać po każdej wymianie oleju co pozwala sterownikowi silnika na prawidłowy odczyt wartości stanu zapełnienia sadzą filtra DPF i GPF
Niepoprawna wymiana oleju silnikowego w Mitsubishi może prowadzić do przyrostu oleju silnikowego.

Kia, Hyundai, Suzuki nie potrzebują specjalnego resetowania wartości wymiany oleju oprócz kasowania inspekcji olejowej na zestawie wskaźników, więc sama wymiana oleju sprowadza się do wymiany oleju silnikowego, wymiany filtra oleju oraz nowej podkładki korka olejowego, natomiast należy dbać by olej silnikowy był odpowiednio dobrany do specyfiki samochodu.